• Saskia Huijnen

Hoe je het hele jaar gemotiveerd blijft!

Bijgewerkt: jun 5

We zijn alweer bijna 2 hele maanden verder in dit nieuwe jaar. Hoe staat het ervoor met de doelen die je dit jaar wilt gaan bereiken? Ben je nog goed op weg of begint de motivatie al een beetje af te zwakken? Of misschien denk je wel oh shit, mijn doelen… wat wilde ik ook alweer?!




Hoe specifiek is je doel? Heb je het opgeschreven?


Allereerst is verdomd lastig om naar een doel toe te werken en dit ook consistent vol te houden wanneer je niet daadwerkelijk hiervoor gaat zitten en datgene wat je wilt gaan bereiken heel specifiek en duidelijk maakt voor jezelf. Het maakt hierbij niet uit of het om iets kleins of om iets groots gaat. Wil je dagelijks meer water gaan drinken? Je wilt iedere dag 30 min trainen? Gezonder gaan eten? Een nieuwe studie starten? Een nieuwe vaardigheid aanleren? Meer lezen? Schrijf het op. IEDERE DAG. Zo simpel kan het zijn. Een simpel, maar specifiek lijstje in een notitieboek of schrijf het iets uitgebreider op in een mooie journal zoals ik iedere ochtend doe, kies iets wat bij jou past.

De sleutel ligt in het consistent bepalen wat het is dat jij wilt bereiken en je focus hierop te behouden. Dit is een super krachtige gewoonte om toe te passen in je dagelijkse routine.


Denk na over jouw waarom.


Waarom heb je voor dit specifieke doel gekozen? Waarom wil je dit nu bereiken? Het moet iets heel krachtigs en belangrijks voor je zijn anders is het te makkelijk om jezelf er weer onderuit te praten op het moment dat je het harde werk ervoor moet doen. Maak journaling iets wat je regelmatig doet, zo vaak mogelijk, en schrijf over waarom je dit zo graag wilt en denk na over wat voor een impact het op je leven zal hebben en op het leven van de mensen waar je van houdt. Hoe dingen verbeteren als je je aan je woord houdt en je doel bereikt.


Kom opdagen, heb geduld en doe het werk.


Je doel kan niet worden bereikt binnen een paar pogingen, hoe ongelooflijk goed die pogingen misschien ook mogen zijn.  Het maakt niet uit of je aan het begin van het nieuwe jaar super goed bezig bent en er alles aan doet om je doel te bereiken...

Wat belangrijk is en wat het verschil zal gaan maken is hoe je daarna elke dag op komt voor je doel. Je moet het volhouden. Je moet er dagelijks aan werken. Het zal ook niet 1,2,3 lukken. Vooral als het gaat om het aanleren van een nieuwe gewoonte. Men zegt dat het 6-8 weken kan duren voordat een gewoonte volledig als een tweede natuur wordt.  Het bereiken van doelen gaat niet over wat je af en toe doet. Consistentie is alles! Onthoud dat.


Het is oké als het een keer niet lukt, herpak jezelf, focus en ga door.


Heb je een dag of twee gemist? Wat maakt het uit! Tegenslagen zijn 100% onderdeel van dit proces, alleen blijf je jezelf voor de gek houden door te geloven dat als het niet perfect is, het niet krachtig genoeg is. Als het je niet uitdaagt, verandert het je ook niet dus stop met zo hard te zijn voor jezelf op zo'n moment! Je moet opstaan en weer door gaan.

Verwacht tegenslagen en weet dat jou ware kracht ligt in je vermogen om op te staan wanneer de meesten neer zouden blijven. 



In het online programma, The Roadmap Of Deep Health, ga je o.a ook met je doelen aan de slag en leer je hoe je deze oefening nog specifieker, op alle gebieden van je leven (de 6 dimensies van Deep Health) kunt gaan toepassen.


The Roadmap Of Deep Health gaat 15 juni van start dus klik gauw hier voor meer informatie!



Service

Vergeet niet om een Deep Health Insider te worden:

Partners
RevolutionPT-02.png

 © Webdesign by Big Bang Brands